[whohit]Main[/whohit]

From Brussels With Love | Blog

Mar/12

31

Οι αφορισμοί

Είχα αποφασίσει, με βαριά καρδιά βέβαια, να τους προσπεράσω. Εννοώ τους αφοριστικούς μύδρους του μητροπολίτη Πειραιώς, κ. Σεραφείμ, ανήμερα την Κυριακή της Ορθοδοξίας. Δύο λόγοι, όμως, με ανάγκασαν να αλλάξω γνώμη. Αλλά πρώτα το συμβάν! Στην κατάμεστη, ως είθισται αυτή τη μέρα, εκκλησία του Πειραιά και εν μέσω της λειτουργίας ακούστηκαν από τον μητροπολίτη τα εξής:

«Τω κανονικώς ανυποστάτω και εκπεσόντι αιρεσιάρχη Πάπα και Πατριάρχη Παλαιάς Ρώμης Βενεδίκτω τω 16ω και τοις αυτώ κοινωνούσι, Ανάθεμα, Ανάθεμα, Ανάθεμα».

«Τοις Μαρτίνω Λουθήρω, Ιωάννη Καλβίνω, Ουλρίχω Σβιγλίω και Ερρίκω τω 8ω δυσσεβή βασιλεί και τοις συν αυτοίς συγκροτήσασι τας αιρετικάς παραφυάδας της Διαμαρτυρήσεως, Ανάθεμα, Ανάθεμα, Ανάθεμα».

«Τοις κηρύσσουσι και διδάσκουσι την παναίρεσιν του Διαχριστιανικού και Διαθρησκευτικού Συγκρητιστικού Οικουμενισμού, Ανάθεμα, Ανάθεμα, Ανάθεμα».

Τον βασιλιά Ερρίκο τον 8ο δεν κατάλαβα βέβαια γιατί τον συμπεριέλαβε στους Μεγάλους της Θρησκευτικής Μεταρρύθμισης, αλλά από ποιόν να πάρεις απάντηση! Ο πρώτος λόγος, λοιπόν, που με έκανε να το ξανασκεφτώ ήταν  η τελευταία μας συνάντηση της Ομάδας Εργασίας, «Ευρωπαϊκή Νομοθεσία», όπου χρειάστηκε να απαντήσω στην ερώτηση των υπολοίπων μελών από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, ποιά ήταν η επίσημη τοποθέτηση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδας, σ΄ αυτούς τους αφορισμούς, που θεολογικά και σύμφωνα με το ορθόδοξο δόγμα έχουν μέγιστη βαρύτητα, όπως με πληροφόρησαν και δεν μπορεί να εκφέρονται δημόσια έτσι στο άσχετο! Η απάντησή μου ήταν ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας δεν αποδοκίμασε τις δημόσιες θέσεις μισαλλοδοξίας του μητροπολίτη Πειραιώς, μέχρι εκείνη τη στιγμή τουλάχιστον και ότι μόνο ο Αρχιεπίσκοπος της Καθολικής Εκκλησίας  Αθηνών, Νικόλαος, έστειλε, από ότι είχα πληροφορηθεί, επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Αρχιεπίσκοπο, κ. Ιερώνυμο. Αυτά τους ανέφερα και σας διαβεβαιώ, ότι η θέση μου δεν ήταν καθόλου ευχάριστη γιατί οι ερωτήσεις έπεφταν βροχή…

Σε παρένθεση να πω, ότι η Ομάδα Εργασίας, «Ευρωπαϊκή Νομοθεσία», είναι θεσμικό όργανο του Συμβουλίου Ευρωπαϊκών Εκκλησιών (καμιά σχέση με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών!), όπου τόσο η Ελληνική Ορθόδοξος Εκκλησία, όσο και η Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία είναι μέλη, μαζί με άλλες 120 ορθόδοξες, προτεσταντικές και παλαιοκαθολικές εκκλησίες και θρησκευτικές κοινότητες από όλα τα ευρωπαϊκά κράτη. Ο διεκκλησιαστικός διάλογος σε καίρια θέματα, που αφορούν όλους τους ευρωπαίους πολίτες είναι το αντικείμενο τακτικών συναντήσεων και συνεδρίων στις Βρυξέλλες και αλλού. Η συνεργασία μεταξύ των δύο ελληνικών εκκλησιών, τουλάχιστον στο διεθνές αυτό φόρουμ ήταν πάντα άριστη. Μετά τον ακατανόητο δημόσιο αφορισμό, της «παναίρεσης» τέτοιων διεκκλησιαστικών συναντήσεων εργασίας, και τον αφορισμό των «αιρετικών παραφυάδων της Διαμαρτύρησης», δηλαδή εν προκειμένω και της Ελληνικής Ευαγγελικής Εκκλησίας, δεν ξέρω αν θα συνεχίσει να είναι… Ειρήσθω εν παρόδω, ότι η Ορθόδοξος Εκκλησία της Ελλάδας και όλες οι υπόλοιπες ανεξάρτητες ορθόδοξες εκκλησίες στον ευρωπαϊκό χώρο είναι ενεργά μέλη τέτοιων διεκκλησιαστικών και διαδογματικών οργανισμών και έχουν συνυπογράψει το καταστατικό μαζί με όλα τα υπόλοιπα συμβαλλόμενα μέλη, ελευθέρως και αυτοβούλως. Έτσι δεν εξηγείται και δεν δικαιολογείται από την πλευρά της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδας η σιγή ιχθύος επί του θέματος! Αυτή η σιωπή είναι που φοβίζει! Ανοχή; Συνενοχή; Αδιαφορία; Σε τέτοιους περίεργους καιρούς η δυσπιστία και η μισαλλοδοξία είναι κακοί σύμβουλοι και σε βάρος του λαού!

Ο δεύτερος λόγος και ο πιο σημαντικός είναι, ότι έπεσε στην αντίληψή μου, τέλος της εβδομάδας, η επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου προς τον Αρχιεπίσκοπο της Ελλάδας, κ. Ιερώνυμο επί του θέματος. Μια επιστολή-καταπέλτης! Καλεί την Εκκλησία της Ελλάδας, συνοδικώς παρακαλώ, να απορρίψει και να καταδικάσει δημοσίως τα λεγόμενα από τον μητροπολίτη κ. Σεραφείμ. Επισημαίνει έντονα τον σοβαρό κίνδυνο από τις συνέπειες τέτοιων δημοσίων δηλώσεων. Επικρίνει την μη επίσημη τοποθέτηση της Εκκλησίας της Ελλάδας, τονίζοντας, ότι η ανοχή τέτοιων ενεργειών από την ηγεσία των Εκκλησιών, υπερβαίνει τα τυπικά όρια ενός μονοσήμαντος ζητήματος και αξιολογείται πλέον, ως πολυσήμαντο ουσιαστικό ζήτημα! Υπογραμμίζει τέλος έντονα την ευθύνη και το χρέος όλων «των ταχθέντων υπό της Θείας Πρόνοιας ποιμένων και ταγών»!

Την επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχη, κ. Βαρθολομαίου, αξίζει το δίχως άλλο να την διαβάσετε ολόκληρη! Έβαλε, ευτυχώς, κάποια πράγματα και πάλι στη θέση τους! Το ερώτημα είναι, αν θα απαντήσει ο Αρχιεπίσκοπος, κ. Ιερώνυμος και τι;

No tags

6 comments

  • Αλτάνα · 31/03/2012 at 19:44

    Επίσης ενδιαφέρον,από Μ.Μ.:http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=8899

    Reply

  • Erastos Filos · 31/03/2012 at 20:10

    Η μισαλλοδοξία βρίσκεται στο DNA της Ορθόδοξης Εκκλησίας; Ας μας αποδείξει το αντίθετο, λοιπόν.

    Reply

  • Markos Boussios · 01/04/2012 at 15:49

    Excellent comments! They brought tears in my eyes. Congratulations! You are a good ambassadress for Greece. I pray Christ will always enable you to be the same for His kingdom, too!

    Reply

  • maria schick · 01/04/2012 at 17:21

    Του π. Μάρκου Φώσκολου, από τα «Τηνιακά Μηνύματα» ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2012, ΑΡ. Φύλλου 338.
    Όπως πληροφορήθηκαν οι πιστοί μας από ιστότοπους και έντυπα, ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ μας αναθεμάτισε και μας αφόρισε!!! Η μπάλα πήρε και άλλους, ενώ κάποιους άλλους τους λησμόνησε ή τους άφησε για του χρόνου και γλίτωσαν…
    – Τω κανονικώς ανυποστάτω και εκπεσόντι αιρεσιάρχη Πάπα και Πατριάρχη Παλαιάς Ρώμης Βενεδίκτω τω 16ω και τοις αυτώ κοινωνούσι, Ανάθεμα, Ανάθεμα, Ανάθεμα.
    – Τοις Μαρτίνω Λουθήρω, Ιωάννη Καλβίνω, Ουρλίχω Σβιγλίω και Ερρίκω τω 8ω δυσσεβή βασιλεί και τοις συν αυτοίς συγκροτήσασι τας αιρετικάς παραφυάδας της Διαμαρτυρήσεως, Ανάθεμα, Ανάθεμα, Ανάθεμα.
    – Τοις αρνουμένοις και καθυβρίζουσι την Παναγίαν, Ομοούσιον, Αδιαίρετον και Ζωοποιόν Τριάδαν, Ραβίνοις του Ιουδαϊσμού, Ισλαμισταίς και μέλεσι της ανωνύμου φυλλαδικής Εταιρίας Σκοπιά του Πύργου, των Μαρτύρων του Ιεχωβά, Ανάθεμα, Ανάθεμα, Ανάθεμα.
    – Τοις αρνουμένοις τας Αγίας 4ην, 5ην, 6ην και 7ην Οικουμενικάς Συνόδους Μονοφυσίταις, Μονοθελήταις και Μονοενεργήταις, Ανάθεμα, Ανάθεμα, Ανάθεμα.
    – Τοις κηρύσσουσι και διδάσκουσι την παναίρεσιν του Διαχριστιανικού και Διαθρησκειακού Συγκρητιστικού Οικουμενισμού, Ανάθεμα, Ανάθεμα, Ανάθεμα.
    Όπως οι αναγνώστες μας διάβασαν στις προηγούμενες σελίδες ο Αρχιεπίσκοπός μας π. Νικόλαος (και ορισμένοι άλλοι νουνεχείς ορθόδοξοι λαϊκοί) έδωσαν τις δικές τους απαντήσεις στα αναθέματα του Πειραιώς. Έχουμε την άποψη πως η περίπτωση αφορά άλλη επιστήμη και όχι τη θεολογική. Και σε τελική ανάλυση δεν αφορά καν εμάς, αλλά άλλους, οι οποίοι θα έπρεπε να έχουν το θάρρος και τον ανδρισμό να πάρουν θέση σ’ αυτά και σε άλλα καμώματα του ίδιου μητροπολίτη. Πριν λίγο καιρό ο ίδιος, πράγματι, κατέθεσε μήνυση στον εισαγγελέα εναντίον του Αρχιεπισκόπου των Καθολικών της Αθήνας, του Καθολικού εφημερίου Πειραιά και της Διευθύντριας της σχολής της Ζαν ντ’ Αρκ, επειδή τέλεσαν ή επέτρεψαν να τελέσουν τον αγιασμό μαθητών της σχολής από τον επιτόπιο εφημέριο! Και δεν είναι τα μόνα. Το θέμα δεν είναι ο κ. Σεραφείμ και οι προϊστορικές του αντιλήψεις. Το πρόβλημα για μας είναι ότι πίσω του κρύβονται και άλλοι πολλοί και τον εκμεταλλεύονται για να φαίνονται εκείνοι ως δήθεν διαφορετικοί, δηλ. προβατόσχημοι. Όμως η σιωπή είναι και συνενοχή. Πράγματι, άκουσε, μήπως, κανείς κάποιον «αδελφό» του συγκεκριμένου αξιωματούχου κληρικού να βγαίνει και να αποδοκιμάζει τις ενέργειες και τα καμώματα του; Παράξενη αυτή η φιλαδέλφεια… Εμείς, πάντως, έχουμε καταλάβει πως οι αφορισμοί και τα αναθέματα είτε διακηρύσσονται από την Ωραία Πύλη, είτε από τις εξέδρες, είτε από ηλεκτρονικές ή έντυπες σελίδες, είτε εφαρμόζονται έμπρακτα, όχι απλώς μοιάζουν μεταξύ τους, αλλά ταυτίζονται… Το ίδιο και οι εφευρέτες τους. Είναι κρίμα να δίνει η ελληνορθοδοξία τέτοια εικόνα προς τα έξω. Αυτή την «ορθοδοξία» πανηγύρισαν; Αυτή ήταν φιέστα μισαλλοδοξίας! Γι’ αυτό λυπόμαστε. Για παρόμοιους αφορισμούς ή αναθέματα ούτε τρομάζουμε, ούτε το αφτί μας ιδρώνει και ούτε φοβόμαστε πως εξαιτίας των αφορισμών και των αναθεμάτων του Πειραιώς θα καταλήξουμε στην αιώνια κόλαση. Επειδή, όπως λέμε στην Τήνο, «αν άκουγε ο Θεός των κοράκων, θα ψόφαγαν όλα τα πρόβατα». Για τα αναθέματα και τους αφορισμούς του είδους ας φοβηθούν και ας ανησυχήσουν άλλοι, περισσότερο συγγενείς προς τον κατασκευαστή τους…

    Reply

  • Αλτάνα · 05/04/2012 at 09:46

    Nikos Kosmidis hat deinen Link kommentiert.
    O Nikos έγραψε : „Η συμμετοχή των Ορθοδόξων στους διαχριστιανικούς οργανισμούς, είναι δυνατή, αφού η ιδιαίτερη Εκκλησιολογία της κάθε Εκκλησίας-μέλους γίνεται σεβαστή. Όπως πολλές φορές έχουν απαντήσει στους λεγόμενους «αντιοικουμενιστές» οι αντιπρόσωποι που εκπροσωπούν τις Ορθόδοξες Εκκλησίες στους διμερείς ή πολυμερείς διαλόγους, η αυτοσυνειδησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας (ότι είναι αυτή η Μια, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία που ομολογούμε στο Πιστεύω) είναι γνωστή στους άλλους Χριστιανούς. Το ερώτημα που πολλές φορές μου κάνουν φίλοι στην οικουμενική κίνηση είναι, γιατί τότε μετέχουμε στον διάλογο; Πολλά θα μπορούσαμε να πούμε εδώ. Ίσως θα ήταν ωφέλιμο να οργανωθεί μια συνάντηση στην Ελλάδα με αυτό το θέμα. Γιατί δηλαδή, ως Ορθόδοξοι, Ρωμαιοκαθολικοί, Διαμαρτυρόμενοι και Πεντηκοστιανοί (νέος οικουμενικός εταίρος) μετέχουμε στο διάλογο. Έχω προσωπική γνώση, ως μέλος επιτροπής του ΠΣΕ, ότι πολλές φορές αυτά τα ζητήματα στις εσωτερικές μας κουβέντες θεωρούνται ληγμένα και ξεπερασμένα. Μόνο έτσι δεν είναι όμως! Γι’ αυτό και ότι συζητείται στον οικουμενικό διάλογο λίγο αγγίζει τελικά τη ζωή των Εκκλησιών που μετέχουν και μάλιστα τη βάση τους…“

    Reply

  • Admin comment by altana · 06/04/2012 at 10:02

    Maria Markesini Thanks for posting, Altana mou!!! Pou ton thymithikes ton patrioti mou to Laskarato… :)))

    Reply

Leave a Reply

<<

>>